Januari  2008

Hier kun je een artikel over de al uitgegeven sets lezen met ook wat info over de nieuwe sets, geschreven door de hoofd-castle-ontwerper van LEGO.

LEGO Castle ’07 Designer Feedback

Matthew Ashton
Creative Director
LEGO Playthemes / Playthemes IPs. (Licensed Properties)

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor het opsturen van jullie vragen naar aanleiding van onze lancering van het thema Castle in 2007. Ik heb alle vragen doorgelezen en zal proberen om een antwoord te geven op de vragen die ik kan beantwoorden. Op deze manier wil ik jullie inzicht geven in hoe en waarom dat we met de producten kwamen, waarmee we zijn gekomen. Helaas kan ik niet alle informatie geven omdat ik te maken heb met geheimhouding in verband met de nog uit te brengen sets en dergelijke. 

 

In plaats van op elke vraag een antwoord te geven, zal ik ze groeperen en samenvatten, op die manier kan ik meerdere vragen in een keer beantwoorden, omdat veel vragen elkaar overlappen. Ik geef aan de hand van titels weer waar ik het over ga hebben en zal proberen om zo veel mogelijk hierover uit te leggen. Ik hoop dat dit jullie een beetje inzicht geeft achter de schermen van deze lancering en het proces dat tot het maken van deze producten heeft geleid. 


Ik weet dat sommige van jullie erg blij zijn met de producten die we hebben gelanceerd. Het was fantastisch en erg motiverend om zoveel positieve commentaar te krijgen, dat geldt zowel voor mij persoonlijk als voor het complete design team. Ik weet ook dat er ook sommigen zijn die minder tevreden zijn, en dat respecteer ik ook. In die gevallen hoop ik dat je kan begrijpen dat het een erg moeilijke taak is om iedereen tevreden te stellen binnen een product lancering, en hopelijk kunnen we sommigen toch nog tevreden stellen in latere lanceringen binnen deze Castle producten. 

 


Waarom een nieuwe New Castle lijn voor ’07?

De beslissing om een nieuwe Castle lijn te lanceren in 2007 had meerdere redenen; Knights Kingdom (K.K.) kwam aan het eind van haar levenspanne, het had diverse successen, maar ook haar beperkingen. In eerste instantie was K.K. ontwikkeld om een lijn van ConstrActie figuren te introduceren, en was er veel nadruk gelegd op het verhaal achter deze specifieke groep van karakters. Dit veroorzaakte tal van beperkingen toen we een Lego System gebaseerd product moesten ontwikkelen, deze moest immers onder dezelfde paraplu vallen. Ook de verandering van de strategie van het bedrijf LEGO, om terug te gaan naar onze wortels, had invloed op de ontwikkeling van het nieuwe Castle thema. Hierdoor moest de nadruk komen te liggen op System Speelthema producten in plaats van op een serie actie figuren.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


We wilden schoon schip maken, gingen terug naar de basis en kwamen met een lijn met nieuwe Castle Producten die pasten bij onze hoofdgroep consumenten (jongens die van bouwen houden, vanaf 5 jaar) en hopelijk via deze producten ook onze schaduw consumenten in de vorm van volwassen Castle enthousiastelingen/fans tevreden te stellen. 

Uit wat we hebben geleerd van Knights Kingdom, was het van vitaal belang dat we onszelf zo min mogelijk beperkingen op zouden leggen door het ontwerpen van een complexe verhaallijn. Elk product dat we maakten in de ‘07 lijn moest zichzelf compleet uitleggen en door middel van de uitstraling zijn eigen kleine verhaal vertellen aan de kinderen, door hun fantasie te prikkelen. Door het verzamelen en combineren moesten ze in staat zijn om hun eigen avonturen te creëren. 

 


Goed en Kwaad!
Veel van jullie stelden vragen, of hadden commentaar op het feit waarom we kozen voor skeletten in plaats van twee menselijke legers. Deze beslissing is genomen om diverse redenen; Allereerst deden we veel karakter testen met kinderen, waarbij we diverse scenario's vergeleken, producten met verschillende karakters, inclusief klassieke Ridder tegen Ridder onderdelen en meer op de fantasie gebaseerde onderdelen. Alle kinderen vonden de op fantasie gebaseerde sets veel uitdagender, opwindender en magischer. Toen we twee menselijke legers presenteerden, was een veel gehoorde respons:"Het zijn gewoon ridders in twee verschillende kleuren!" en hierdoor vonden ze het complete thema veel minder aantrekkelijk en inspirerend. 


Ik  persoonlijk denk dat dit komt door de tijd waarin we leven, als we bijvoorbeeld kijken naar de films, TV shows, computer spellen, boeken en stripboeken en andere speelgoed waarmee de kinderen tegenwoordig omringd zijn, is dat heel anders als hoe het was toen wij klein waren. Kinderen  van nu vinden dat een thema zoals Castle gebaseerd moet zijn op fantasie verhalen en karakters. 


Een andere reden dat we kozen voor een meer fantasie gebaseerde lijn was om verkopers ook enthousiast te krijgen voor het nieuwe Castle! Het mag misschien vreemd klinken, maar we moesten met iets komen dat er anders uitzag dan Knights Kingdom…. verkopers hebben al jaren Lego kastelen verkocht met diverse successen en tegenslagen, en ze hadden een nieuwe invalshoek nodig: Wat maakt dat consumenten deze lijn meer kopen dan de andere kasteel lijnen in het verleden? Wat maakt deze lijn anders?

Dat is de reden waarom we zowel klassieke ridders, klassieke kastelen, klassieke wapens, klassieke schilden en klassieke paarden in deze lijn stopten als sommige gemene fantasie figuren om de sets aansprekender te maken voor kinderen en verkopers!

We kozen als eerst voor Skeletten omdat zij erg voor zichzelf spreken en een goed fundament waren voor een nieuw thema. Er bestaat geen twijfel dat zij het kwaad zijn, terwijl andere figuren gemakkelijk beide kanten op zouden kunnen in het spel van kinderen. Het gebruik van skeletten betekende ook dat we gemakkelijk erg veel verschil konden brengen in de voertuigen en vestingen van beide partijen. Het ontwerp van het kwade deel moest erg botterig en skeletterig zijn, wat de lijn erg gevarieerd deed lijken. Let wel op: dit betekend niet dat we nooit meer twee menselijke legers tegen elkaar zullen laten vechten in de toekomstige kasteel series. We zullen hierbij vooral veel rekening moeten houden met de tijd waarin we dan leven en de trends die dan leven. 

 


Product Assortiment
De ’07 Castle assortiment is een standaard speelthema assortiment zowel wat betreft de prijzen als de mix in producten. Ons hoofddoel was om er voor te zorgen dat we een zeer variërende serie in de markt zouden zetten, met zowel zakgelddoosjes als Sinterklaas items. Het was ook belangrijk dat we niet te veel producten in deze lijn zouden stoppen, zodat elk product voor zich goede kansen had. 

We wilden een eerlijke verdeling in dozen met goede en slechte jongens, en zorgden er voor dat elke set de diverse opponenten bevatte, om op die manier drama en opwinding toe te kunnen voegen op de voorkant van de doos, en ook het bevorderden van de speelmogelijkheden als het product uiteindelijk is gebouwd. 

  • Kruisboog  Aanval

  • Artikelnummer: 7090

  • Leeftijden: 6-12

  • Aantal onderdelen: 54

  • Prijs € 4,99
  • Aanval op Het Kasteel van de Koning

  • Artikelnummer: 7094

  • Leeftijden: 7-12

  • Aantal onderdelen: 973

  • Prijs: € 109,99

 


Uitrusting, kleuren en plaatjes
De goede ridders – moesten een aardige en klassieke uitstraling hebben, maar mochten er ook weer niet te naïef uitzien, we gebruikten Donker Blauw om te voorkomen dat ze er uitzagen als kinderlijke figuren, (dit was iets waar we erg op gefocust waren omdat de K.K. figuren erg bont waren in kleur samenstelling.) We wilden metallic kleuren toevoegen om de authenticiteit te verhogen, hierdoor zou het lijken of de figuren echte metalen wapens dragen, en daar houden de kinderen van. Gouden accenten en emblemen zijn gebruikt om nog meer gevoel in het thema te leggen en aan te geven dat de koning en zijn ridders de goeden zijn. We besloten om de kroon te gebruiken als logo voor de goeden omdat we vonden dat dit het beste de goedheid, koninklijke en eer symboliseerde. Dit hadden we al een tijd niet meer zo gedaan (en Ik had het gele kasteel kasteel ook toen ik klein was, dus wilde ik een beetje terug verwijzen naar dit mooie model!)


De slechten - in zwart en rood... die kunnen niet slechter!!!! Wit om de beenderen, ribben, tanden en borstkassen te accentueren in de modellen! Het schedel model als symbool op de schilden, etc. kinderen houden er van! !


Steen versus Pre-fab!
Met deze lijn van Castle wilden we een van onze meest stenen bevattende speel thema's maken. Deze lijn leent zich hier natuurlijk erg goed voor. We probeerden om zoveel mogelijk standaard stenen als mogelijks was bij deze sets te gebruiken, en het aantal grote geprefabriceerde elementen te minimaliseren. In verband met de prijzen, het vermogen van kinderen om te bouwen, bouwvoorbeelden en om de afmeting te vergroten werden ze soms gebruikt, maar we probeerden ze tot het minimum te beperken. Ik denk dat we hierin geslaagd zijn en wijs met veel plezier naar ons nieuwste kasteel, hier zitten het hoogte aantal elementen ooit in!!!
:  


Het opbouwen van het koningskasteel
We weten dat veel van de recente kastelen die we hebben gelanceerd zijn gebouwd op façades of op basisplaten en we wilden dit nieuwe kasteel anders was dan de andere. We weten dat jullie de voorkeur hebben voor aan compleet ommuurd kasteel, dus ons eerste voornemen was om dat te bewerkstelligen. 

We moesten het kasteel in modules bouwen om de bouwbeleving van kinderen te vergroten, -bouwen van het kasteel in verschillende onderdelen maakt het mogelijk om het alvast voor te verpakken in kan en klare zakjes, om het voor kinderen gemakkelijker te maken om de stenen te vinden die ze nodig hebben. We weten dat als het te lang duurt dat kinderen de juiste onderdelen vinden, kinderen gefrustreerd raken. Kinderen kunnen hierdoor opgeven of andere elementen gebruiken dan eigenlijk de bedoeling was. Hierdoor kan het voorkomen dat kinderen denken dat er onderdelen missen of zelfs teleurgesteld zijn als ze het model af hebben. En dit moet volgens ons ten alle tijde worden voorkomen. 


Het open bouwen van de achterste torens is gedaan om reden van de prijs, we hebben namelijk voor elk model een bepaalde van te voren vastgestelde prijs waaraan we moeten voldoen. We moeten ons uiterste best doen om een compleet en leuk model dat ook een mooie afmeting heeft en ook nog erg mooi op de voorkant van de doos kan worden gezet. In het eerste model dat we maakten waren de achterste torens meer compact en lager, maar deze waren niet te zien op foto's, omdat ze waren verborgen achter de voorste twee torens. Dit betekende dat we de voorste torens moesten inkorten en de achterste moesten verlengen, zodat er zo veel mogelijk details zichtbaar werden. We wilden zeker weten dat de troon van de koning, de schatkist, zwaard en gevangenis goed konden worden gezien op de voorkant van de doos, omdat dit de hoofdzaken zijn voor kinderen om mee te spelen. Dit is een van de nadelen die we moesten ombouwen omdat we een compleet ommuurd kasteel wilden ontwerpen, veel dingen verdwijnen dan gewoonweg achter de muren. Kasteel façades zijn gemakkelijk om te maken en er is hier een goede verpakking bij te maken, omdat alle geld is gestoken in het zo groot en imponerend mogelijk maken van de muren. De 'luchtige' torens maken de ruimten gemakkelijker bereikbaar voor kinderen, omdat ze hun handen er in kunnen steken, en we mogen niet vergeten dat de modellen zijn ontworden om mee gespeeld te worden, en niet alleen om te worden neergezet. 


Classic-Castle.com en AFOL betrokkenheid
We hebben gebruik gemaakt van Classic-Castle.com als een van onze bronnen om informatie te krijgen van volwassen fans (AFOLs = Adult Fan Of Lego), wat veel betekent voor het ontwerpen van een nieuwe serie producten. We zijn ook erg blij met de hulp van een groep van AFOLs, namelijk Ben Ellermann, Nathan Wells, Paul Janssen, Robin Sather, Johannes Koehler, Luis Baixinho, David Tabner, Lenny Hoffman, en Andrzej Szlaga. Zij hebben allen een bijdrage geleverd aan ons ontwerp proces, door ons te inspireren met hun ideeën, visualisaties van modellen die ze voor ons gemaakt hebben, aanbevelingen over welke elementen fans zullen waarderen. 

Ben Ellermann nam deel aan een Design Boost workshop hier in Billund, toen we het Castle project aftrapten, als fan. He ging aan de slag en bouwde enkele dagen samen met het design team aan de nieuwe modellen. Verder gaf hij ons advies over de dingen die we konden doen om de AFOLs tevreden te stellen met de nieuwe Castle lijn. Dit was erg waardevol voor ons, alleen al de waarde van de oude wapens; we hebben alle oude mallen uitgehold en gerepareerd die we konden vinden. Sommige moesten compleet geschrapt worden maar andere waren in goede staat en konden we zo weer in productie nemen. 

Ik wil iedere fan die hierbij betrokken was erg bedanken voor de moeite die ze hierin gestoken hebben, ze hebben allen geholpen om het ontwerp van deze lijn op een hoger niveau te brengen. 

Dank jullie wel!!!!



KK. Stijl Actie Figuren
Er zullen geen ConstrActie figuren worden gelanceerd als onderdeel van deze nieuwe Castle lijn; het assortiment zal volledig bestaan uit mini-figuren met de toevoeging van fantasie figuren in bepaalde sets. 


Burgers / Middeleeuwse Sets


Tijdens het testen dat we hebben gedaan voor de Castle serie, hebben we diverse burger sets toegevoegd aan de sets die we aan kinderen hebben voorgelegd om te beoordelen. Jammer genoeg beoordeelden de kinderen deze sets altijd zeer laag, en zelf toen we ze probeerden op te waarderen door er gevechtsonderdelen aan toe te voegen bleven ze onder aan de lijst staan. Kinderen geven de voorkeur aan een groot kasteel om te beschermen en een heel arsenaal oorlogsvoertuigen en machines. 

Als we een burger set in de verkoop zouden opnemen, zou het niet meer dan logisch zijn dat het de laatste doos zou zijn die kinderen zouden kiezen om hun collectie compleet te maken, en misschien zou het wel nooit zo ver komen. We kunnen het ons niet veroorloven om producten in de schappen te hebben, die slecht presteren. We hebben namelijk maar een beperkt aantal meters in de winkels. Een doos als deze kan de plek van een doos die wel goed verkoopt zoals een Star Wars of Exo Force item in beslag nemen, en dat willen we natuurlijk niet. Het is zelfs zo dat als het er op lijkt dat een product de eerste twee maanden net gemakkelijk verkocht kan worden, deze wordt geschrapt uit het assortiment.

Dit betekent niet dat we nooit meer van deze sets zullen uitbrengen. We hebben al enkele zeer mooie dozen op dit gebied uitgegeven en ik weet dat jongens als jullie het erg leuk zouden vinden als er meer van deze dozen uit zouden komen. We moeten uitvinden wat de beste manier is om deze dozen toch bij jullie te krijgen, want dat hoort bij een goede business houding. Ik ben op dit moment aan het praten met shop@home / direct om te kijken of we hier een oplossing kunnen vinden voor dit probleem... Ik kan niet beloven dat hier iets uit komt, we moeten gewoonweg goed uitkijken dat we de markt niet overvragen door te veel Castle dozen uit te brengen. 


Wapen uitrusting packs
We zijn ook hierover in discussie, ze zullen niet op grote schaal bij de winkels verkrijgbaar zijn, maar we kijken wat we er mee kunnen doen op het gebied van direct / shop@home items (moet nog bevestigd worden). In de tussentijd zullen we kleine impuls aankoop items lanceren die een minifiguur bevatten en enkele accessoires (zoals je inmiddels misschien hebt gehoord via Eurobricks), zal een van deze je kunnen helpen om je leger op te bouwen ... het is een soldaat met een nieuw torso en accessoires.


Ontwikkeling en duurzaamheid van de nieuwe Castle lijn
We zijn van mening dat deze lijn veel langer kan bestaan, dan bijvoorbeeld de Vikings lijn. We hebben het verhaal van deze serie heel open gehouden omdat we op deze manier heel veel vrijheid hebben om met deze lijn diverse kanten op te gaan. Vikings was een veel nauwer concept, en als je hierbij een schip, een fort en enkele voertuigen hebt gemaakt, ben je snel klaar met de serie. Doordat we de nieuwe Castle lijn hebben met een fantasie kant, betekent dat we een grote mogelijkheid hebben om te variëren met karakters en we kunnen hierdoor ook allerlei prachtige modellen ontwerpen. 

In 2008 komen er allerlei nieuwe dozen bij, waardoor de oorlog nog grote wordt. Deze uitbreidingen brengen nieuwe voertuigen, machines en settingen om het nog aansprekender te maken. Ik weet dat sommige fans al een sneak previeuw hebben gehad van een van de nieuwe producten, zodat jullie waarschijnlijk ook weten welke kant we op zullen gaan met de nieuwe sets.


Met betrekking tot de duurzaamheid van deze lijn, is het erg belangrijk dat deze lancering ook weer een succes zal zijn, maar we zullen zo lang door gaan als mogelijk is. Met betrekking tot de Trollen in de catalogus... jullie zullen niet zo lang hoeven te wachten! (april 2008).

In 2008 habben we twee impuls items, zes nieuwe producten inclusies een aantal exclusieve modellen en een erg speciaal item aan het eind van het jaar!  (wacht af en kijk!). Dat is alles wat ik jullie nu kan vertellen, maar ik weet zeker dat jullie nog heel wat meer boven water zullen krijgen op de een of andere manier. 


Elementen en Componenten Informatie:

Koning Torso Viking Decoratie
Ik zou jullie graag vertellen dat er een grote verhaallijn achter deze serie zit, en het zou kunnen dat ik veel van jullie uit een illusie haal, als ik de waarheid vertel. Hier komt het… elke product lijn van LEGO mag een bepaald aantal nieuwe elementen, kleur veranderingen en decoraties bevatten, die we niet mogen overschrijden. Het was puur om binnen ons budget te blijven dat we deze decoratie hebben hergebruikt. Ook al zie je het niet onder de bepakking van de koning, toch vonden we dat we beter een gedecoreerd element konden gebruiken dan een ongedecoreerd element. We moeten ons in verband met de productie aantallen houden aan deze beperkingen. Als we door het gebruik van veel elementen en kleurvariaties te complex bezig gaan, zouden we leveringsproblemen kunnen krijgen, daarom moeten we ons blijven afvragen of we een elementen willen hergebruiken of een nieuwe willen ontwikkelen. Hetzelfde geldt voor het torso van de Gemene Tovenaar


Pluimen

Ja ik weet het!!!! We hebben diverse productie, verpakking en geld onderwerpen gehad met de pluimen. Dat betekent dat het niet mogelijk is om pluimen toe te voegen aan de helmen van de ridders. Ik probeer dit probleem in de toekomst op te lossen, maar we moeten er een nieuwe oplossing voor bedenken. Ik ben bang dat de oude pluimen niet meer zullen verschijnen in de nieuwe toekomstige sets. Sorry dat ik hier de brenger van slecht nieuws ben… :(.


Draken – Waarom zitten deze in de twee grote sets?

We hadden een dramatisch conflict nodig in alle sets van deze lijn, de kinderen vonden de dragen erg leuk en door ze bij de dure dozen te stoppen, konden we de katapults en voertuigen enzovoort goedkoper in de markt zetten. We wilden niet eindeigen met een grote hoeveelheid katapults in elke set, zoals in sommige van de KK producten. We wilden de draag niet apart verkopen, omdat we moesten bewerkstelligen dat er genoeg normale stenen in elke set zat om het gebruik van bijzondere elementen te kunnen verantwoorden.

 


Styling van de Draken

Iedereen heeft wel een mening over hoe een LEGO draak eruit zou moeten zien. We besloten de draken te maken zoals we ze hebben gemaakt om diverse redenen:  We hadden nog een groot aantal mixonderdelen van de Harry Potter Draak en de Vikings (technic / Bionicle stijl) draak. Omdat het bij dit thema inhield dat we de draak moesten mixen met andere bestaande dieren zoals de paarden, ratten, uilen etc, vonden we dat een Vikings draak te technisch was en niet in het geheel paste. (Ook telde mee dat kleine kinderen deze draak moeilijk kunnen bouwen.) De Harry Potter draak was te statisch en had niet de functionaliteit die we wilden hebben binnen deze lijn. We moesten ook voorkomen dat onze draak te veel ging lijken op een Creator stijl gebouwde draak. We hadden een nieuwe draak nodig, die er authentiek, realistisch uitziet en speelbaar is. (Wat betekent dat kinderen er echt mee kunnen spelen en rondvliegen.) We wisten ook dat er een geanimeerder TV commercials komen waarin de draak een belangrijke rol speelt. Daarom heeft de draak een bepaalde soort persoonlijkheid nodig - wat moeilijk te bereiken is met gebouwde karakters in een realistische speel thema setting. Ik weet dat sommigen van jullie hem erg leuk zullen vinden, en andere hem haten, maar ik hoop dat dit verhaal jullie overtuigd waarom we de draak gemaakt hebben zoals we hem maakten, en ik weet zeker dat we het goed gedaan hebben voor zowel het thema als de kinderen die er uiteindelijk mee gaan spelen. 

 


Prinsessen Pruik

We misten echte meiden pruiken in ons element portfolio, en vonden dat dit het goede moment was om een nieuwe pruik te ontwikkelen.  Het meest ideaal zou een pruik zijn die als nieuw element in veel verschillende thema's zou passen. We besloten dat deze past bij onder andere Castle, Hermelien in Harry Potter en Marion in Indiana Jones. Ik zal je vertellen welke designer deze pruik ontworp: Haar naam is Gitte Thorsen… zij heeft ook met mij samengewerkt aan Clikits… zij heeft de Clikits Meiden Sleutelring karakters ontworpen… en heeft zich sindsdien veel bezig gehouden met het maken van pruiken voor nieuwe speelthema's zoals Castle, en Indie, als wel ook de nieuwe Dwergen Helmen, baarden, trollen, draken en skeletpaarden etc. 


Skelet paarden: Statisch of beweeglijk

Dit was een beslissing die we moesten maken in verband met de kosten van de elementen. Het kwam voort uit het feit dat we ons konden veroorloven om één beweeglijk paard toe te voegen aan een set, of drie statische figuren, en dan konden we ze ook al in de goedkoopste sets toevoegen. Ik hoop dat jullie begrijpen dat dit een snelle en duidelijke beslissing was. Als we het niet op deze manier hadden gedaan waren we niet in staat geweest om de sets voor een redelijke prijs te verkopen, wat zou betekenen dat we de producten niet eens hadden uitgebracht.  Vanuit het product perspectief is het enige verschil met een echt paard, dat het hoofd van dit paard niet beweegt. We besloten om dit compromis te sluiten en waren op die manier in de mogelijkheid om de paarden in de kleinste sets toe te voegen. 

 


Grootste teleurstellingen binnen de lijn

Over het algemeen ben ik erg blij met de hele lijn, en ik wil de kleine dingen die ons tegenvallen niet aan jullie meedelen, simpelweg omdat ze jullie toch niet op zullen vallen, als je er niet vanaf weet! :)

Maar als designer moet je compromissen maken bij alles wat je doet, en dat is niet alleen zo bij Lego, of alleen in de speelgoed industrie, maar overal in het ontwerpcircuit. Achter elk product dat we maken zit een business plan en moet elk product winst opleveren. En als goed designer moet ik deze compromissen sluiten en besluiten om dingen weg te laten zonder het geheel aan te tasten. Ik denk dat de Castle lijn een van de lijnen is waar we dit alles erg goed gedaan hebben, in elk enkel product is het gelukt om goede speelmogelijkheden, sterke en begrijpelijke verpakkingsfoto's, en een goede prijs-product samenstelling.  Dat we dit hebben bereikt vind ik een hele uitdaging. 

Compromissen maken en dingen weglaten in de producten doet altijd pijn, en we krijgen het niet altijd even goed rechtgezet, maar het heeft allemaal te maken met het zijn van een professional en denken vanuit het business perspectief. Natuurlijk zouden wij ook het liefst grote fantastisce modellenmaken, met duizenden stenen, honderden figuurtjes en vele functies, maar dit is helaas niet mogelijk. Ouders hebben een limiet in hoeveel ze uit willen geven aan LEGO, en we moeten hierin een erg moeilijke competitie voeren met andere speelgoedmerken, dat was wel anders in de beginjaren van LEGO, daarom moeten we meer competitief werken. Het ontwerpen van speelgoed voor LEGO is tegenwoordig heel anders dan het was in de jaren 80 of negentig. 


Tot ziens, we komen terug!

Okee, ik denk dat ik alle vragen nu wel beantwoord heb. Ik hoop dat dit jullie honger voor Castle informatie in eerste instantie heeft gestild. Je mag tevreden zijn en ook teleurgesteld in de producten die we lanceren, en je hoeft het niet eens te zijn met alle beslissingen die we maakten. Ik hoop wel dat je begrijpt dat we bepaalde dingen nu een keer zo moeten doen. Het was een goede reflectie voor me om goed na te denken over het proces van ontwerpen van deze nieuwe Castle producten. In de drukke ontwerp studio's van LEGO zijn we altijd bezig met het doorgaan naar de nieuwe dingen, en zijn we bezig om nieuwe thema's te bedenken en te lanceren, en er is meestal weinig tijd om te reflecteren op wat we gedaan hebben. 

 

Als ik terug kijk ben ik erg trots op wat mijn team en ik bereikt hebben met dit thema. Dus Bjarke, Nick, Gitte, Lauge, Chriss, Laurence…. als jullie dit lezen, Goed gedaan!!!!..... en hopen dat de producten als warme broodjes over de toonbank zullen gaan!

De lijn voor 2008 is nu compleet en klaar om gelanceerd te worden. Het Castle Team van ontwerpers, een graphic designer, een sculptor en ikzelf zijn elk onze eigen weg gegaan zolang het duurt, waarbij we werken aan allerlei verschillende themas voor 2008 en 2009. We zullen hopelijk rond de lente van ’08 weer samenkomen om te beginnen aan de volgende golf Castle producten voor ’09.

Dank je wel iedereen, voor jullie ondersteuning, we zullen onze ogen open houden en Classic-Castle.com in de gasten houden en waar mogelijk gebruiken in het ontwerp van nieuwe sets!

Nogmaals bedankt!

De beste wensen.

Heb plezier met de producten.

Matt


Bron: www.classic-castle.com / Matthew Ashton LEGO Company Designer