23 April 2009

LEGO derde in lijst met klimaatvriendelijke speelgoedfabrikanten 

Billund (Denemarken) -  Als het neerkomt op het ondernemen van actie voor het verminderen van de gevolgen van de klimaatverandering, komt Hasbro als leider van de speelgoed en kinderartikelenfabrikanten uit de bus, volgens een onderzoek door Climate Counts.

De meeste bedrijven die actief zijn in de speelgoed en kinderartikelen scoorden een onvoldoende, er waren maar vijf bedrijven die tot scoren kwamen. Het onderzoek bevat 22 criteria die de moeite die een bedrijf doet om de klimaatverandering tegen te gaan neemt, in kaart brengen. Hasbro scoorde 40 punten, ver boven zijn dichtstbijzijnde rivaal, Mattel, met 18 punten.

Lego scoorde 13 punten. Newell Rubbermaid scoorde vier punten en Dorel Industries scoorde twee punten.

De volgende acht bedrijven scoorden nul punten:

  • AKKS Pacific Inc.
  • MEGA Brands
  • Playmates Holdings Limited
  • Chicco Espanola S.A., makers of Chicco products
  • Evenflo
  • Chelsea & Scott Ltd., owner of brands One Step Ahead and Leaps and Bounds
  • Britax ROeMER Kindersicherheit GmbH, makers of Britax brand equipment
  • Peg Perego.

Al met al scoorden eigenlijk alle bedrijven slecht. Er waren 100 punten te verdienen en helaas haalde dus bijna geen enkel bedrijf een noemenswaardig aantal punten.

 

 

Lees ook: