December 2007

Lego bouwt lekker door

Lego blijft gestaag scoren met de Lego Club en het bijbehorende Lego-magazine.

Menigeen zal er jaloers op zijn: een klantenclub met 2,5 miljoen leden. Bij Lego zijn ze er trots op. In 1997 werd de Lego Club internationaal gepositioneerd. De kinderen stroomden toe. In de regio Duitsland-Zwitserland-Oostenrijk telt de Lego Club ruim 500.000 leden, waarvan 10 procent meisjes. De kerndoelgroep, kinderen tussen 6 en 12 jaar, is uiteraard ruim vertegenwoordigd. Maar ook oudere Lego-freaks zijn lid.

Aanvankelijk was lidmaatschap gratis. Dat Lego de clubleden sinds 2001 laat betalen, gaf alleen maar nog een extra impuls aan het ledental. Het Lego Club-lidmaatschap eindigt automatisch na twee jaar. Het mag worden verlengd, en daar maken veel leden grif gebruik van.

Lego Club-leden worden dan ook voortdurend door Lego in de watten gelegd, met kortingen op Lego-producten, tegoedbonnen en korting op toegangskaartjes voor Legoland of andere themaparken. Ze krijgen soms een Lego-pakketje thuisgestuurd, en vijf keer per jaar het Lego-magazine. De Lego Club versterkt het ‘communitygevoel’. En daarmee de afzet, weten ze bij Lego.

bron: Direkt Marketing