08 Februari 2009

Nieuwe LEGO Spellen komen naar Engeland en Duitsland in 2009!

Billund (Denemarken) - LEGO zal binnenkort een serie bordspellen op de markt lanceren. Het zullen unieke en bouwbare bordspellen zijn. Deze zullen eerst verschijnen in Engeland en Duitsland, als ze succes hebben, zullen ze na verloop van tijd overal verschijnen. LEGO Games zal worden gelanceerd in augustus 2009 met acht verschillende spellen, met verschillende prijzen, elk bieden ze een combinatie aan van bordspel en bouwplezier met klassieke LEGO elementen en een unieke bouwbare LEGO dobbelsteen.

De spellen en de dobbelsteen zullen beide gebouwd zijn op de traditionele LEGO manier. Elk spel kan naar je eigen smaak opnieuw opgebouwd worden, zo bieden ze eindeloze spelmogelijkheden aan. Met andere LEGO elementen kun je de spellen aanpassen en het spelen tot een ander niveau brengen.

De bordspellen zijn ontwikkelt met Dr. Reiner Knizia, een van ’s werelds meest succesvolle speldesigners. De serie zal de bestaande doelgroep van jongens boven de 6 haar aantrekken, maar ook families en volwassenen die een bordspel met elkaar willen spelen.


LEGO launches new Games range
Billund (Denmark) - Entering the market with a unique, constructible games concept, the LEGO Group will enhance the UK Games Market with a completely new dimension of LEGO Play for 2009. LEGO Games will launch in August 2009 with 8 games across a range of price points, each offering an interactive and engaging combination of classic LEGO elements, and a unique “buildable” LEGO dice.

Set to ignite the Games industry, the unique nature of the LEGO Games range will ensure it sits perfectly alongside traditional board games and bring refreshment and novelty to a much loved consumer category.

BUILD – PLAY – CHANGE.
Both the board and dice are ‘built’ in the traditional LEGO way with the game concept constructed and enacted as an extension of the LEGO build experience. Each game can be redesigned and reconstructed, offering endless play possibilities. Games can be adapted, using LEGO elements to enhance and ultimately evolve the game play.

Developed in conjunction with Dr. Reiner Knizia, one of the world’s most successful games’ designers, the range will see 8 games introduced at launch from August 2009 with more to follow. Designed to appeal to the existing core LEGO fan base of boys aged 6+, the LEGO Games offering also extends to families who will be able to play together, and adults.

“LEGO Games presents a unique opportunity for LEGO to diversify into a new growth area”, believes Kirstin Bates, Commercial Manager LEGO UK. “By involving the player from the outset in the design, layout and method of game play, the products offer a unique and immersive play experience. This is a natural step for the company which recognises games as a natural fit into our brand portfolio, teaming creativity with a fun and constructible play concept.”

Obviously LEGO. But as never seen before!