Billund (Denemarken) - De LEGO Group behoud zijn positie als nummer 10 wereldwijd in het jaarlijkse reputatie onderzoek van het Reputation Institute.

Reputation Institute voert een jaarlijks onderzoek uit naar de reputatie en bekendheid van de 100 grootste en meest bekende merken in 15 landen in Europa, Noord Amerika, Latijns Amerika en Azië, de zogenoemde RepTrak100TM.

In 2011, eindigde de LEGO Group wereldwijd op de vijfde plaats. In 2012 eindigde de LEGO Group op nummer 10 – en in 2013 heeft het dezelfde positie vastgehouden - terwijl de LEGO Group in Noord Amerika als meest respectabele bedrijf uit de bus komt.

John Goodwin, Chief Executive Vice President en CFO van de LEGO Group, zegt het volgende over de resultaten:

“Dat we het hebben gehaald om voor de derde keer in drie jaar in de top 10 voor te komen is een fantastische erkenning over hoe onze organisatie het lukt om de LEGO waarden uit te dragen. We willen dat kinderen van alle leeftijden plezier en trots ervaren op het moment van creatief bezig zijn. We willen een positieve bijdrage leveren aan de wereld. We willen wereldwijd een goede service bieden aan consumenten. En bovendien willen we dat onze medewerkers zich hierin kunnen vinden.”

Hij voegt toe: "Het resultaat in Noord Amerika illustreert dat we een wereldwijde reputatie aan het opbouwen zijn. Maar het is ook duidelijk dat we moeten blijven verbeteren om in de top 10 te blijven staan.”

Henrik Strřier, Managing Partner, Reputation Institute zegt over het resultaat van de LEGO Group:

“LEGO doet goede zaken door consumenten te mobiliseren in haar belangrijkste markten - LEGO is benoemd tot het bedrijf met de sterkste reputatie in Noord Amerika. Aanhang is afhankelijk van wie je bent als bedrijf: hoe eerlijk ben je als je zaken doet, hoe ondersteun je de omgeving, hoe toekomst gericht is je bedrijf, duurzaam ben je en hoe is je visie op de toekomst. Wat LEGO zo goed doet, is dat het goed inspeelt en samenwerkt met haar klanten, consumenten, leveranciers, partners en leiders op onderwerpen als werkplekken, bestuur en inwonerschap, terwijl het bedrijf prachtige producten maakt.”

De LEGO Group staat op de 10de plaats bij 8 markten van de 15 uit het onderzoek. Maar 12 van de 100 bedrijven stonden vier jaar of langer in de top 10 van deze 15 markten.

Lees meer op: www.reputationinstitute.com

Top 10 meest reputabele bedrijven wereldwijd 2012:

1: BMW

2:The Walt Disney Company

3: Rolex

4: Google

5: Daimler

6: Sony

7: Microsoft

8: Canon

9: Nestlé

10: De LEGO Group