07 Juli 2009

Man die omkomt bij auto ongeluk is LEGO Designer

Holt (Verenigde Staten) - Richard Siegrist keek uit naar de reünie met zijn oude high school vrienden, vrijdagavond. Maar de inwoner van Holt, welke op bezoek was vanuit Denemarken, stierf vroeg in de morgen nadat zijn auto was gecrasht bij een zuidelijke Lansing auto dealer. "Hij was juist erg dicht bij zijn dochter en had het enorm naar zijn zin gedurende deze vakantie" zegt zijn moeder, Linda Siegrist, over haar zoon, een designer voor LEGO. Hij werd geboren op 3 januari 1968 als de zoon van Robert en Linda (Lentz).

 

Siegrist, 41, haalde in 1986 zijn diploma aan de Holt High School. Hij verhuisde naar Denemarken in 1991, waar hij de lead creative designer voor LEGO Holding A/S was, de Deense speelgoed fabrikant van de bekende bouwblokjes. 

Siegrist was in Michigan voor een vier weken durende vakantie met zijn twee dochters, Christine, 10, en Caroline, 7, zegt Linda Siegrist, zijn moeder.

Hij nam de meiden mee om te kamperen aan het Silver Lake, zegt ze.

 

De politie zegt dat Siegrist vrijdag rond 2 uur 's morgens op de Pennsylvania Avenue reed toen zijn auto crashte tegen een handjevol nieuwe auto's die geparkeerd stonden bij Glenn Buege Buick Pontiac GMC dealer, 3625 S. Pennsylvania Ave. Eigenaar Glenn Buege zegt dat vijf nieuwe auto's zijn geraakt. Drie waren total loss, wat de schade op zo'n $140.000 bracht. Het ongeluk is nog in onderzoek en de toxilogische onderzoeken zijn nog gaande, zegt Lansing police Lt. Judy Horning.

 

Klasgenoot Tina Kropf, uit Phoenix, zegt dat ze er naar uit zag om Siegrist te ontmoeten op de reunie.  Ze had hem sinds high school niet meer gezien, maar bleef contact houden via Facebook.

"Hij was altijd een aardige jongen, hij hielp iedereen waarvan hij dacht dat diegene onredelijk werd behandeld," zegt Kropf. "Ik weet dat hij een goede vader was voor zijn kinderen, en dat zij hem zullen gaan missen."

 

Siegrist was de creatieve leider voor de LEGO Mindstorms 2009 project, volgende we website van het bedrijf werkte hij aan de ontwikkeling van LEGO's laatste robotics kit. .

"Hij was erg creatief, maar dat spreekt voor zich," zegt Linda Siegrist. "Hij hield van koken, hij was eigenlijk kok voor LEGO toen hij zich opwerkte naar wat hij nu deed."

 

Richard werd op 6 juli begraven in Eaton Rapids.

 

Richard werd door LEGO Club geïnterviewd over zijn werk bij LEGO: hieronder het vertaalde interview met hem.


Ontmoet een MINDSTORMS Mastermind!
Met MINDSTORMS NXT 2.0 op komst, gingen we even zitten kletsen met Creative Lead Richard Siegrist om het verhaal achter de opwindende revolutie van LEGO robotics.
 

Vraag 1: Hallo, Richard! Kun je ons vertellen wat jouw werk is en welke rol jij speelde bij de ontwikkeling van MINDSTORMS NXT 2.0?
Antwoord: Ik was de Creative Lead voor het LEGO MINDSTORMS 2009 project. Als Creative Lead heb ik drie hoofdgebieden waarvoor ik verantwoordelijk ben: ik ben lid van het Core team (Hoofdteam), Product Development (Product ontwikkeling), en departmental responsibilities (afdelingsverantwoordelijkheden).

Het Core team (Project Manager, Marketing Leider en Creative Leider) geeft het project identiteit, en zet de kaders voor het project op. We zorgen ook voor het bewaken van de voortgang en het behalen van resultaten.

Als Creative Leider, stuur ik de designer aan -- hierbij moet ik er voor zorgen dat de modellen niet alleen cool lijken, en geweldige functies hebben, maar dat we een product ontwikkelen dat een maximum aan MINDSTORMS beleving geeft. Dat betekent het samenbrengen van Technic onderdelen, hardware, en software in talloze cirkels van bouwen, programmeren en spelen.

Ik zal je niet lastig vallen met de rompslomp van departmental responsibilities.

Vraag 2: Wat is het verschil tussen deze versie en de originele MINDSTORMS NXT?
Antwoord: In 2006 hebben we MINDSTORMS NXT gelanceerd, met allerlei nieuwe componenten. In 2009 met het NXT platform zoals we willen, zijn we in staat om ons te focussen op de modellen en het strekken van de bouwmogelijkheden, resulterend in vier nieuwe geweldige modellen. Voor de 2009 versie hebben we de licht sensor vervangen door een kleuren sensor. We hebben ook een geluiden/icoon editor toegevoegd. Hiermee kunnen fans hun robots nog meer naar hun eigen zin zetten, door eigen geluiden en afbeeldingen te maken. We hebben tevens onze LEGO MINDSTORMS community geraadpleegd en meer onderdelen toegevoegd, die de fans graag in het pakket zagen. 

Vraag 3: Wat is een kleuren sensor en wat doet het?
Antwoord: De kleuren sensor gebruikt RGB(Red Green Blue) waarden, en is een upgrade van onze licht sensor welke grijswaarden gebruikt. De kleuren sensor kan ook worden gebruikt als licht senor, en als een kleuren lamp, met de kleuren rood, groen en blauw. Dit vermenigvuldigd de talloze manieren van speelmogelijkheden. 

Vraag 4: Is het gemakkelijk om met de nieuwe versie MINDSTORMS robots te bouwen, en zo ja, hoe dan?
Antwoord: Ja, de nieuwe MINDSTORMS versie maakt het een stuk gemakkelijk om MINDSTORMS robots te bouwen. We doen dit op twee manieren. Allereerst gebruiken we minder tandwielen en meet motors in de tweede versie. Dit betekend dat er minder synchronisatie nodig is tussen de tandwielen; we laten de computer zijn werk doen door te programmeren, met meer MINDSTORMS kennis. Je kunt het zien aan onze nieuwe Alpha Rex. Het tweede dat we gedaan hebben is dat we preprogramma's, en kant-en-klare programma's hebben toegevoegd.  Hierdoor is het mogelijk dat fans een programma openen en downloaden naar het model zodra ze klaar zijn met bouwen. Als ze zin hebben kunnen ze later gaan kijken hoe het programma is opgebouwd. Ze kunnen dan het programma aanpassen of zo laten als het bevalt. 

Vraag 5: Vertel ons een over het ontwikkelingsproces voor MINDSTORMS NXT 2.0. Hoe veel tijd nam het in beslag? Wie waren er bij betrokken?
Antwoord: Het was altijd lastig om een moment te kiezen om een succes te vervangen, en MINDSTORMS NXT is een succes op verschillende levels. We wisten dat de modellen, software, hardware, en programma updaten geen gemakkelijke taak zou worden.

We begonnen met informatie inwinnen bij de MINDSTORMS community. Daarna analyseerden we de MINDSTORMS NXT. We keken daarbij naar mogelijkheden die goed werkten en welke we dus niet wilden vervangen, en zochten naar mogelijkheden die we wilden verbeteren.

Voor wat betreft de modellen, hadden we besloten dat we van drie naar vier modellen wilden gaan. Bij de dieren categorie, zou Spike niet gemakkelijk te vervangen zijn, dus zochten we naar een model dat net zo aantrekkelijk en leuk was. Het model dat de meeste uitdaging vormde was de humanoide (Alpha Rex). We wisten dat we de nieuwe Alpha Rex verder op de evolutionaire ladder konden zetten door hem meer anatomisch correct te maken, en door zijn vaardigheden te verbeteren -- we gaven hem handen en lieten hem beter lopen (geen gemakkelijke taak). Maar Alpha Rex bleek meer dan een model te zijn. Hij is veranderd in een MINDSTORMS icoon, en een belangrijk communicatie gereedschap. Alpha Rex heeft een simpele uitdrukking, waardoor hij anthropomorphic waarden kreeg zoals; slim, vriendelijk, misschien zelfs onschuldig. Allemaal karaktertrekken die we door wilden geven aan de nieuwe Alpha Rex. Ik was erg blij dat ik een erg sterke en ervaren model designer in het team had. Jørn Thomsen werkt al jaren met MINDSTORMS, en was de belangrijkste model designer van de versie uit 2006. We hebben een paar zeer hoge doelen gesteld voor het team, en op het gebied van de modellen heeft Jørn deze doelen waar gemaakt. 

Vraag 6: MINDSTORMS NXT 2.0 bevat instructies om een paar robots te bouwen, kun je ons hierover meer vertellen?
Antwoord: Er zijn vier nieuwe modellen.

Het voertuig (Shooterbot) -- dit is een snel model, welke een rijdende basis bevat, van waaruit je je eigen rijdende modellen kunt bouwen. We hebben een schietfunctie toegevoegd, voor wedstrijden of het beschermen van je slaapkamer! 

De Machine (Color Sorter/Kleurensorteerder) -- Een robot welke de nieuwe kleuren sensor gebruikt. Dit model sorteert ballen, of kauwgomballen op kleur in een roterende bak. Er is ook ee robot arm die kan worden toegevoegd. Dit geeft de mogelijkheid om je robot te programmeren om de ballen weg te schieten in verschillende richtingen. 

 

Het Dier (Robogator) -- Een coole robot alligator die kruipt, rent en bijt! Deze robot is puur voor het plezier. Prachtig om onder je bed of bank te verstoppen. Tijdens de ontwikkeling hebben we een wedstrijd gedaan tussen Robogator en Spike de Schorpioen. Het was erg leuk om te zien hoe de twee robots met elkaar worstelden... Robogator die wegstruikelt terwijl Spike Robogator op het hoofd prikt met zijn staart.

De Humanoide (Alpha Rex) -- De trots van MINDSTORMS. Dit was het model waar we onszelf het meest mee moesten bewijzen. De nieuwe Alpha Rex is meer afgemaakt, heeft betere functies en ook nog eens gemakkelijker te bouwen. We hebben een touch sensor toegevoegd, welke Alpha Rex individueel voet controle geeft, wat het mogelijk maakt om beter te wandelen en beter te keren. Nu kun je hem programmeren om door een kamer te navigeren, of om obstakels heen te lopen. De nieuwe Alpha Rex heeft ook echt werkende handen, welke het mogelijk maken om kleine objecten te dragen. 

Vraag 7: Zijn er tips die je aan de fans wilt geven die hun eigen robot willen bouwen met deze set?
Antwoord: Ja, neem eens een kijkje op MINDSTORMS.COM -- daar vind je voorbeelden en duizenden coole door fans gebouwde MINDSTORMS modellen voor inspiratie. Je vind hier ook handige links zoals: NXTLOG, Boeken, Blogs, en “Vraag het de NXTPERTS” - waar je hulp kunt vragen bij het bouwen of programmeren van je robots. Een prachtige plek om inspiratie op te doen!

 

 

Hieronder een afbeelding van het interview op de website van LEGO Club:

Lees ook:

Nieuwe Mindstorms NXT 2.0 set komt er aan in 2009 (16-02-2009)

Wordt Mindstorms Partner van de LEGO groep (29-06-2009)

Mooie NXT film van LEGO Piraten (27-09-2009)

Limited edition van de NXT: zwarte NXT Brick, 1998 stuks (01-03-2009)

Nieuwe Mindstorms sensor gelanceerd (06-02-2008)

Nieuwe officiële website Mindstorms NXTlog! (12-04-2008)

Nieuwe software voor NXT Lees verder...

LEGO Mindstorms bedienen via de Iphone Lees verder...

Lego-robots strijden om nationale titel

Team 2 van het First LEGO League World Festival 2009! (05-05-2009)

Thema FIRST LEGO League 2009/2010 bekend, inschrijving van start (29-04-2009)

FIRST LEGO League World Festival (23-04-2009)

First LEGO League in SchoolTV Weekjournaal (09-02-2009)

Uitslag First LEGO League Benelux finale 2009 (03-02-2009)

Wedstrijd in Cosmos n.a.v. First LEGO League (14-12-2008) 

ISW Poeldijk wil Westlandse Lego League Finale (14-12-2008)

Uitslag regiofinale Gouda First LEGO League (14-12-2008)

Uitslag regiofinale Zwolle First LEGO League (14-12-2008)

Uitslag regiofinale First LEGO League Noord-Nederland (13-12-2008)

Regiofinale LEGO League in Stadskanaal DvhN-artikel (13-12-2008)

Vrijwilligers gezocht voor First LEGO League finale in Utrecht (13-12-2008)

Regiofinale FIRST LEGO League 13 december in Stadskanaal (08-12-2008)

Website First LEGO League verhuisd (12-09-2008)

Missies nieuwe First LEGO League bekend!(07-09-2008)

Junior First LEGO Leaque: nieuw vanaf 2008 (07-09-2008)

Robocup Junior: nieuwe robotwedstrijd (08-06-2008)

Eindhovens Team wint First LEGO League Tokio! (02-05-2008)

Thema First LEGO League 2008-2009 bekend: Climate Connections (16-03-2008)

Uitslag First LEGO League finale nu bekend (30-01-2008)

Finale First LEGO League gespeeld (26-01-2008)

First LEGO league Gouda Lees verder...

First LEGO League Eindhoven Lees verder...

Leerlingen strijden met robots om titel Lees verder...

Cosmos 2 naar Benelux Finale First LEGO League Lees verder...

Johannesschool naar finale FLL Lees verder...

Driemark niet naar FLL finale Lees verder...

Met LEGO kun je sterke teams bouwen Lees verder...

De bRobots winnen finale LEGO Leaugue Lees verder...

LEGO League in Stadskanaal Lees verder...

First LEGO Legue van start op 12 september Lees verder...

Thema FLL 2005  bekend

Lego-robots strijden om nationale titel